Tilaus- ja sopimusehdot

Nämä tilaus- ja sopimusehdot koskevat E. R. Wahlmanin verkkokauppaa osoitteessa: hattukauppa.wahlman.fi. Käyttäjä sitoutuu näihin ehtoihin tilatessaan tuotteita E. R. Wahlmanin verkkokaupasta.

Yhteystiedot

E. R. Wahlman Oy (Y-tunnus: 1707392-7)
Sofiankatu 5
00170 Helsinki
Puh. 09 634 313
Sähköposti: hattukauppa@wahlman.fi, info@wahlman.fi

Asiointi verkkokaupassa

Tehtyäsi tilauksen ja hyväksyttyäsi tilaus- ja sopimusehdot, saat sitovan tilausvahvistuksen tilauksen yhteydessä ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilausta.

Tilaaja on itse vastuussa oman tilinsä ja salasanansa käytöstä ja niiden huolellisesta säilyttämisestä. Tilaaja sitoutuu antamaan tilauksen yhteydessä oikeat tiedot.

Verkkokaupan sisältöä (mukaanlukien piirrokset, kuvat, äänet, videot, graafiset elementit ja teksti) suojaa tekijänoikeus ja muut immateriaalioikeudet. Käyttäjällä ei ole oikeutta ladata, muokata, siirtää, välittää, kopioida tai myydä verkkokaupan sisältöä tai osaa siitä ilman E. R. Wahlmanin etukäteen myöntämää kirjallista lupaa. Käyttäjällä on oikeus tulostaa ja ladata nämä ehdot henkilökohtaiseen käyttöönsä.

Maksutavat

Maksaminen tapahtuu Checkout.fi-maksupalvelua ja sen tarjoamia maksutapoja käyttäen tilauksen kassasivulla. Maksamalla tilauksen hyväksyt checkout.fi-palvelun maksuehdot.

E. R. Wahlman Oy:n verkkokaupassa maksuyhteydet on suojattu SSL-salauksin.

Hinnat

Tuotteen hinta on se hinta, joka tuotteen kohdalla näkyy tilaushetkellä verkkokaupassa. 

Toimitus- ja käsittelykulut ovat kotimaan toimituksissa yhtä tilausta kohden 6,90- 19,90 € riippuen tilattavien tuotteiden määrästä. Kotipaketti ovelle toimitettuna 11,90- 49,90 € riippuen tilattavien tuotteiden määrästä. Noudot myymälästä ovat ilmaisia. Kulut näkyvät kassalla toimitustavan valinnan yhteydessä.

Ulkomaille ei voi tällä hetkellä tilata suoraan verkkokaupasta. Ulkomaan tilauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme hattukauppa@wahlman.fi. Pakettien hinnat määräytyvät tapauskohtaisesti postin ulkomaanpakettihinnoittelua noudattaen.

Mikäli tuotteet toimitetaan EU:n ulkopuolelle, on käyttäjä vastuussa mahdollisista tullaus-, tuonti- tai muista maksuista. Tullauskäytännöt vaihtelevat maittain. Lisätietoja saat paikallisesta tullipisteestä. Mikäli tuote pitää tullata, on tilaaja vastuussa kaikista siihen liittyvistä kuluista ja tietoinen siitä,  että tullaus voi aiheuttaa viivettä alkuperäiseen toimitusaika-arvioon.

Toimitusaika ja -tavat

E. R. Wahlman käsittelee saapuneet tilaukset kahden (2) työpäivän aikana. Toimitusaika riippuu tuotteesta, sen saatavuudesta, valitusta toimitustavasta sekä toimitusosoitteesta. Kotimaan toimituksiin valittavissa olevat toimitustavat ovat:

Nouto Postin noutopisteestä. Paketti toimitetaan valittuun Postin noutopisteeseen 1–3 arkipäivän kuluessa tilauksesta.

Paketti kotiovelle. Posti toimittaa paketin suoraan kotiin 1–3 arkipäivän kuluessa tilauksesta (toimitus klo 14 mennessä) ja luovuttaa sen Tilaajalle henkilökohtaisesti. Mikäli Tilaajaa ei tavoiteta, jätetään Tilaajalle noutoilmoitus ja paketti siirtyy noudettavaksi lähimmästä Postin toimipisteestä, josta sen voi noutaa Postin aukioloaikoina henkilöllisyytensä todistamalla.

Nouto E. R. Wahlmanin myymälästä. Paketti on noudettavissa Helsingin keskustassa osoitteessa Sofiankatu 5 sijaitsevasta E. R. Wahlmanin myymälästä 1–2 arkipäivän kuluessa tilauksesta. Tilaajalle lähetetään sähköposti kun paketti on noudettavissa.  Paketin voi noutaa myymälän aukioloaikoina henkilöllisyytensä todistamalla. Kts. myymälän aukioloajat: https://www.wahlman.fi/yhteystiedot/

Ulkomaan toimitukset tehdään käyttäen Postin ulkomaanpakettipalvelua ja toimitusaika riippuu kohdemaasta.

Kun E. R. Wahlman postittaa tilauksen, Tilaaja saa tilauksen yhteydessä antamaansa sähköpostiosoitteeseen linkin tilauksen kulun seuraamista varten.

Mikäli tuotteen toimitus viivästyy huomattavasti, E. R. Wahlmanin asiakaspalvelu ottaa yhteyttä tilaajaan tilauksen yhteydessä annetun sähköpostiosoitteen kautta. E. R. Wahlman varaa oikeuden toimittaa samaan aikaan tilatut tuotteet tarvittaessa erikseen.

Mikäli tuote ei saavu kohtuullisessa aikataulussa eikä E. R. Wahlmanin asiakaspalvelu ole ottanut yhteyttä Tilaajaan, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun hattukauppa@wahlman.fi tai puh. 09 634 313.

E. R. Wahlman pidättää oikeuden evätä tilaus tarvittaessa. Tällaisessa tapauksessa maksu palautetaan tilaajalle 30 päivän kuluessa.

Takuu

Kaikilla E. R. Wahlmanin tuotteilla on takuu valmistusvirheiden osalta. Takuu ei koske normaaleja käyttöön ja kulumiseen liittyviä vikoja. Takuu ei myöskään koske vikoja, joiden voidaan katsoa aiheutuneen hattujen tai lakkien huolimattomasta hoidosta tai vääränlaisesta käytöstä, esimerkiksi vesipesua ei tule tehdä tuotteille, joiden pesumerkinnöissä ei kerrota sen olevan sallittua. Tarkemmat ohjeet hattujen hoidosta löydät www.wahlman.fi/hattujen-hoito (IDIS!)

Tilauksen peruuttaminen ja tuotepalautukset

 

Tilauksen peruuttaminen: Tilaajalla on oikeus peruuttaa tilaus mikäli tilausta ei ole vielä toimitettu. Mikäli tilaaja haluaa peruuttaa tilauksensa, tulee hänen olla yhteydessä E. R. Wahlmanin asiakaspalveluun sähköpostitse (hattukauppa@wahlman.fi). Sähköpostista tulee käydä ilmi tilaajan nimi, osoite ja tilausnumero. E. R. Wahlman palauttaa perutun tilauksen maksun 14 päivän kuluessa.

Vaihto- ja palautus: Tilaajalla on oikeus palauttaa tai vaihtaa tuote 14 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta. Tämä palautusoikeus ei koske niitä tuotteita, jotka on valmistettu tilauksesta tai muutettu tilaajan erityistoivomusten mukaisesti muokattu. Palautusoikeus ei myöskään koske sivustolla tilaustuotteiksi merkittyjä tuotteita. Ilmoita palautuksesta tai vaihdosta asiakaspalvelun sähköpostiin: hattukauppa@wahlman.fi. Sähköpostista tulee käydä ilmi tilaajan nimi, osoite ja tilausnumero ja vaihdon yhteydessä tilalle haluttu tuote. 

Tilaajalla on oikeus palauttaa tuote seuraavissa tapauksissa:

  • Tilaus on peruutettu näiden tilaus- ja toimitusehtojen mukaisesti ilmoittamalla siitä E. R. Wahlmanin asiakaspalveluun hattukauppa@wahlman.fi 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta tai tuote on laitettu palautukseen E. R. Wahlmanin palautusohjeiden mukaisesti 14 päivän sisällä toimituksesta. Pelkkä tavaran palauttaminen tai  noutamatta jättäminen postista ei riitä. 
  • Tuote on käyttämätön.
  • Tuote on samassa kunnossa kuin se oli toimitettaessa ja kaikki toimitetut osat ovat mukana paketissa.
  • Tuote on pakattu alkuperäiseen pakkaukseensa.

Palautukset toimitetaan osoitteeseen: E.R. Wahlman Oy, Sofiankatu 5, 00170 Helsinki 

Tuote tulee palauttaa E. R. Wahlmanille mahdollisimman pian peruutuksen jälkeen. Palautustoimituksen aikana tuotteelle mahdollisesti aiheutuneet vahingot ovat palauttajan vastuulla. E. R. Wahlman hyvittää tilaajalle palautuksesta aiheutuneet kulut samalla kun maksaa palautettavan tuotteen hinnan takaisin tilaajalle. Hyvitys tehdään välittömästi sen jälkeen kun palautettu tuote on saapunut E. R. Wahlman Oy:lle, ja sen kunto on tarkistettu, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen saapumisesta E. R. Wahlmanille. Palautustapauksissa palautus tehdään käytetylle maksutavalle.

Mikäli tuote on viallinen tai vahingoittunut lähetyksessä, tilaajan tulee ilmoittaa asiasta E. R. Wahlmanin asiakaspalveluun heti kun vika on huomattu. E. R. Wahlman pyrkii korvaamaan viallisen tuotteen uudella, mutta mikäli tämä ei ole mahdollista, E. R. Wahlman hyvittää tilaajalle tuotteesta sekä toimituskuluista maksetun summan. Hyvitys tehdään sen jälkeen kun vika on todennettu. Tilaajan on suositeltavaa olla yhteydessä E. R. Wahlmanin asiakaspalveluun toivoessaan tarkempia ohjeita asiasta.

Ehtojen muuttaminen

E. R. Wahlman varaa oikeuden muuttaa verkkokauppaa, sen käytäntöjä ja tilaus- ja toimitusehtoja milloin tahansa. Mikäli ehtoja muutetaan, E. R. Wahlman ilmoittaa muutoksesta verkkokaupan etusivulla. Muutetut ehdot koskevat niitä tilauksia, jotka on tehty sen jälkeen kun muutoksesta on ilmoitettu verkkokaupan etusivulla.

Ylivoimainen este

E. R. Wahlman ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole voinut kohtuudella ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Tällaiseksi ylivoimaiseksi esteeksi (force majeure) katsotaan mm. tulipalot, työtaistelutoimenpiteet, sodat, luonnonkatastrofit, viranomaisten väliintulot, häiriöt kuljetuksissa, alihankkijoilla, laitteissa, ohjelmistoissa, selaimessa tai verkkoyhteydessä.

Vastuut

E. R. Wahlman ei vastaa välillisistä vahingoista elleivät ne aiheudu tahallisesta rikkomuksesta tai törkeästä huolimattomuudesta.

Sovellettava laki ja mahdolliset riitatilanteet

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Nämä ehdot on laadittu Suomen lakia noudattaen. Mahdolliset riitatilanteet ratkaistaan Suomessa, Helsingin käräjäoikeudessa.

Kunnioittaen E.R. Wahlman Oy