Tilaus- ja sopimusehdot

Nämä tilaus- ja sopimusehdot koskevat E. R. Wahlmanin verkkokauppaa osoitteessa: hattukauppa.wahlman.fi. Käyttäjä sitoutuu näihin ehtoihin tilatessaan tuotteita E. R. Wahlmanin verkkokaupasta.

Joukkotilauksina hankittavia teekkarilakkeja koskevat tilaus- ja toimitusehdot löytyväs sivun alaosasta kohdasta: Joukkotilauslakkeja koskevat tilaus- ja toimitusehdot: teekkarilakkeja koskevat erityisehdot / särskilda villkor för teknologmössan / special conditions for teekkari cap. (vieritä sivun alaosaan/ scrolla ner till botten av sidan / scroll to the bottom of the page)

Yhteystiedot

E. R. Wahlman Oy (Y-tunnus: 1707392-7)
Sofiankatu 5
00170 Helsinki
Puh. 09 634 313
Sähköposti: hattukauppa.wahlman.fi, info@wahlman.fi

Asiointi verkkokaupassa

Tehtyäsi tilauksen ja hyväksyttyäsi tilaus- ja sopimusehdot, saat sitovan tilausvahvistuksen tilauksen yhteydessä ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilausta.

Tilaaja on itse vastuussa oman tilinsä ja salasanansa käytöstä ja niiden huolellisesta säilyttämisestä. Tilaaja sitoutuu antamaan tilauksen yhteydessä oikeat tiedot.

Verkkokaupan sisältöä (mukaanlukien piirrokset, kuvat, äänet, videot, graafiset elementit ja teksti) suojaa tekijänoikeus ja muut immateriaalioikeudet. Käyttäjällä ei ole oikeutta ladata, muokata, siirtää, välittää, kopioida tai myydä verkkokaupan sisältöä tai osaa siitä ilman E. R. Wahlmanin etukäteen myöntämää kirjallista lupaa. Käyttäjällä on oikeus tulostaa ja ladata nämä ehdot henkilökohtaiseen käyttöönsä.

Maksutavat

Maksaminen tapahtuu Checkout.fi-maksupalvelua ja sen tarjoamia maksutapoja käyttäen tilauksen kassasivulla. Maksamalla tilauksen hyväksyt checkout.fi-palvelun maksuehdot.

E. R. Wahlman Oy:n verkkokaupassa maksuyhteydet on suojattu SSL-salauksin.

Hinnat

Tuotteen hinta on se hinta, joka tuotteen kohdalla näkyy tilaushetkellä verkkokaupassa. 

Toimitus- ja käsittelykulut ovat kotimaan toimituksissa yhtä tilausta kohden 6,90- 19,90 € riippuen tilattavien tuotteiden määrästä. Kotipaketti ovelle toimitettuna 11,90- 49,90 € riippuen tilattavien tuotteiden määrästä. Noudot myymälästä ovat ilmaisia. Kulut näkyvät kassalla toimitustavan valinnan yhteydessä.

Ulkomaille ei voi tällä hetkellä tilata suoraan verkkokaupasta. Ulkomaan tilauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme hattukauppa.wahlman.fi. Pakettien hinnat määräytyvät tapauskohtaisesti postin ulkomaanpakettihinnoittelua noudattaen.

Mikäli tuotteet toimitetaan EU:n ulkopuolelle, on käyttäjä vastuussa mahdollisista tullaus-, tuonti- tai muista maksuista. Tullauskäytännöt vaihtelevat maittain. Lisätietoja saat paikallisesta tullipisteestä. Mikäli tuote pitää tullata, on tilaaja vastuussa kaikista siihen liittyvistä kuluista ja tietoinen siitä,  että tullaus voi aiheuttaa viivettä alkuperäiseen toimitusaika-arvioon.

Toimitusaika ja -tavat

E. R. Wahlman käsittelee saapuneet tilaukset noin kahden (2) työpäivän aikana. Toimitusaika riippuu tuotteesta, sen saatavuudesta, valitusta toimitustavasta sekä toimitusosoitteesta. Kotimaan toimituksiin valittavissa olevat toimitustavat ovat:

Nouto Postin noutopisteestä. Paketti toimitetaan valittuun Postin noutopisteeseen 1–3 arkipäivän kuluessa tilauksesta.

Paketti kotiovelle. Posti toimittaa paketin suoraan kotiin 1–3 arkipäivän kuluessa tilauksesta (toimitus klo 14 mennessä) ja luovuttaa sen Tilaajalle henkilökohtaisesti. Mikäli Tilaajaa ei tavoiteta, jätetään Tilaajalle noutoilmoitus ja paketti siirtyy noudettavaksi lähimmästä Postin toimipisteestä, josta sen voi noutaa Postin aukioloaikoina henkilöllisyytensä todistamalla.

Nouto E. R. Wahlmanin myymälästä. Paketti on noudettavissa Helsingin keskustassa osoitteessa Sofiankatu 5 sijaitsevasta E. R. Wahlmanin myymälästä 1–2 arkipäivän kuluessa tilauksesta. Tilaajalle lähetetään sähköposti kun paketti on noudettavissa.  Paketin voi noutaa myymälän aukioloaikoina henkilöllisyytensä todistamalla. Kts. myymälän aukioloajat: https://www.wahlman.fi/yhteystiedot/

Ulkomaan toimitukset tehdään käyttäen Postin ulkomaanpakettipalvelua ja toimitusaika riippuu kohdemaasta.

Kun E. R. Wahlman postittaa tilauksen, Tilaaja saa tilauksen yhteydessä antamaansa sähköpostiosoitteeseen linkin tilauksen kulun seuraamista varten.

Mikäli tuotteen toimitus viivästyy huomattavasti, E. R. Wahlmanin asiakaspalvelu ottaa yhteyttä tilaajaan tilauksen yhteydessä annetun sähköpostiosoitteen kautta. E. R. Wahlman varaa oikeuden toimittaa samaan aikaan tilatut tuotteet tarvittaessa erikseen.

Mikäli tuote ei saavu kohtuullisessa aikataulussa eikä E. R. Wahlmanin asiakaspalvelu ole ottanut yhteyttä Tilaajaan, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun hattukauppa.wahlman.fi tai puh. 09 634 313.

E. R. Wahlman pidättää oikeuden evätä tilaus tarvittaessa. Tällaisessa tapauksessa maksu palautetaan tilaajalle 30 päivän kuluessa.

Edellä mainitut toimitusaikaa ja -tapaa koskevat ohjeet eivät koske joukkotilaustuotteita, kuten teekkarilakkeja. Kts. poikkeavat ohjeet tuotteen omilta sivuilta.

Takuu

Kaikilla E. R. Wahlmanin tuotteilla on takuu valmistusvirheiden osalta. Takuu ei koske normaaleja käyttöön ja kulumiseen liittyviä vikoja. Takuu ei myöskään koske vikoja, joiden voidaan katsoa aiheutuneen hattujen tai lakkien huolimattomasta hoidosta tai vääränlaisesta käytöstä, esimerkiksi vesipesua ei tule tehdä tuotteille, joiden pesumerkinnöissä ei kerrota sen olevan sallittua.

Tilauksen peruuttaminen ja tuotepalautukset

Tilauksen peruuttaminen: Tilaajalla on oikeus peruuttaa tilaus mikäli tilausta ei ole vielä toimitettu. Mikäli tilaaja haluaa peruuttaa tilauksensa, tulee hänen olla yhteydessä E. R. Wahlmanin asiakaspalveluun sähköpostitse (hattukauppa.wahlman.fi). Sähköpostista tulee käydä ilmi tilaajan nimi, osoite ja tilausnumero sekä tilinumero, jolle tuotteen peruutus hyvitetään. E. R. Wahlman palauttaa perutun tilauksen maksun 14 päivän kuluessa.

Vaihto- ja palautus: Tilaajalla on oikeus palauttaa tai vaihtaa tuote 14 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta. Tämä palautusoikeus ei koske niitä tuotteita, jotka on valmistettu tilauksesta tai tilaajan erityistoivomusten mukaisesti muokattu (esim. nimikirjaimet tai vuoren vaihto ylioppilaslakkiin). Palautusoikeus ei myöskään koske sivustolla tilaustuotteiksi merkittyjä tuotteita. Ilmoita palautuksesta tai vaihdosta asiakaspalvelun sähköpostiin: hattukauppa.wahlman.fi. Sähköpostista tulee käydä ilmi tilaajan nimi, osoite ja tilausnumero, vaihdon yhteydessä tilalle haluttu tuote ja palautuksen yhteydessä tilinumero, jolle palautus hyvitettään sekä palautuksen syy. 

Tilaajalla on oikeus palauttaa tuote seuraavissa tapauksissa:

  • Tilaus on peruutettu näiden tilaus- ja toimitusehtojen mukaisesti ilmoittamalla siitä E. R. Wahlmanin asiakaspalveluun hattukauppa.wahlman.fi 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta tai tuote on laitettu palautukseen E. R. Wahlmanin palautusohjeiden mukaisesti 14 päivän sisällä toimituksesta. Pelkkä tavaran palauttaminen tai  noutamatta jättäminen postista ei riitä. 
  • Tuote on käyttämätön.
  • Tuote on samassa kunnossa kuin se oli toimitettaessa ja kaikki toimitetut osat ovat mukana paketissa.
  • Tuote on pakattu alkuperäiseen pakkaukseensa.

Palautukset toimitetaan osoitteeseen: E.R. Wahlman Oy, Sofiankatu 5, 00170 Helsinki 

Tuote tulee palauttaa E. R. Wahlmanille mahdollisimman pian peruutuksen jälkeen. Palautustoimituksen aikana tuotteelle mahdollisesti aiheutuneet vahingot ovat palauttajan vastuulla. E. R. Wahlman maksaa palautettavan tuotteen hinnan takaisin tilaajalle. Hyvitys tehdään välittömästi sen jälkeen kun palautettu tuote on saapunut E. R. Wahlman Oy:lle, ja sen kunto on tarkistettu, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen saapumisesta E. R. Wahlmanille. Palautus tehdään tilaajan ilmoittamalle tilille.

Mikäli tuote on viallinen tai vahingoittunut lähetyksessä, tilaajan tulee ilmoittaa asiasta E. R. Wahlmanin asiakaspalveluun heti kun vika on huomattu. E. R. Wahlman pyrkii korvaamaan viallisen tuotteen uudella, mutta mikäli tämä ei ole mahdollista, E. R. Wahlman hyvittää tuotteesta sekä toimituskuluista maksetun summan. Hyvitys tehdään sen jälkeen kun vika on todennettu. Tarkempia ohjeita saa asiakaspalvelusta: hattukauppa.wahlman.fi.

Palautusohjeet

Verkkokaupasta ostetut tuotteet tulee palauttaa/vaihtaa alla olevien ohjeiden mukaisesti Postin kautta. Palautuksen tai vaihdon voi myös tehdä  E.R. Wahlman Oy:n hattukaupassa, osoitteessa Sofiankatu 5, 00170 Helsinki.

Asiakkaalle ei tule toimituskuluja Postissa, kun käyttää paketin lähettämisessä asiakaspalautustunnusta 658768 tai Postin sivujen kautta saatavaa Helposti-koodia. 

Palautuksesta ja vaihdosta täytyy tehdä sähköinen palautusilmoitus ennen tuotteen takaisinlähetystä sähköpostiosoitteeseen: hattukauppa.wahlman.fi

Ilmoita palautusilmoituksessa seuraavat tiedot:

  • tilaajan nimi ja osoite
  • palautettava / vaihdettava tuote
  • haluatko vaihtaa vai palauttaa
  • palautuksen syy: esim. tuote ei vastannut odotuksia tai muu syy
  • jos haluat vaihtaa tuotteen kokoa, ilmoita uusi koko
  • tilinumero, johon hyvitämme palautuksen

Pakkaa tuote / tuotteet hyvin alkuperäispakettiin. Voit käyttää palautuksessa samaa pussia, jossa sait tuotteet poistamalla siitä alkuperäisen lähetyslapun.  

Palautus Postin kautta:

Kirjoita paketin päälle osoitetietomme ja asiakaspalautustunnuksemme ja vie paketti Postiin. Asiakaspalautuslähetys Postin kautta on asiakkaalle maksuton. Asiakaspalautustunnuksemme on 658768

Voit lähettää paketin myös ”Helposti-koodilla”. Tilaa palautuskoodi osoitteesta posti.fi/palautapaketti syöttämällä lähetystunnus (JJFI-alkuinen koodi). Palauta paketti mihin tahansa postiin tai automaatiin saamasi ohjeen mukaan.

Jos tuote palautetaan Wahlman Oy:lle muuta kautta, vastaa lähettäjä palautuksen kuluista, joita ei hyvitetä.

Palautusosoite: E.R. Wahlman Oy, Sofiankatu 5, 00170 Helsinki

Postin palautustunnus: 658768

Ehtojen muuttaminen

E. R. Wahlman varaa oikeuden muuttaa verkkokauppaa, sen käytäntöjä ja tilaus- ja toimitusehtoja milloin tahansa. Mikäli ehtoja muutetaan, E. R. Wahlman ilmoittaa muutoksesta verkkokaupan etusivulla. Muutetut ehdot koskevat niitä tilauksia, jotka on tehty sen jälkeen kun muutoksesta on ilmoitettu verkkokaupan etusivulla.

Ylivoimainen este

E. R. Wahlman ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole voinut kohtuudella ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Tällaiseksi ylivoimaiseksi esteeksi (force majeure) katsotaan mm. tulipalot, työtaistelutoimenpiteet, sodat, luonnonkatastrofit, viranomaisten väliintulot, häiriöt kuljetuksissa, alihankkijoilla, laitteissa, ohjelmistoissa, selaimessa tai verkkoyhteydessä.

Vastuut

E. R. Wahlman ei vastaa välillisistä vahingoista elleivät ne aiheudu tahallisesta rikkomuksesta tai törkeästä huolimattomuudesta.

Sovellettava laki ja mahdolliset riitatilanteet

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Nämä ehdot on laadittu Suomen lakia noudattaen. Mahdolliset riitatilanteet ratkaistaan Suomessa, Helsingin käräjäoikeudessa.

Joukkotilauslakkeja koskevat tilaus- ja toimitusehdot:

erityisehdot teekkarilakkeja varten/ särskilda villkor för teknologmössan / special conditions for teekkari cap

Erityisehdot teekkarilakkeja varten. Nämä ehdot eivät koske muita kuin teekkarilakkien ostoja verkkokaupasta.

  • Tilaaja vahvistaa, että hänen tilaustietonsa saa luovuttaa Aalto-yliopiston ylioppilaskunnalle (myöhemmin AYY) lakkien toimitusta, käsittelyä sekä jakoa varten.
  • Tilaaja vahvistaa opiskelevansa teknillistieteellistä alaa Aalto-yliopistossa.
  • Tilaaja vahvistaa olevansa ensimmäisen vuosikurssin opiskelija.
  • Lakki valmistetaan mittatilaustyönä tilaajalle. Tilaus on sitova ja siihen kohdistuvat Wahlmanin tilaustuotteen ehdot muutoin kuin mitä näissä erityisehdoissa on mainittuna.
  • Tilatusta lakista lähetetään tilaajalle tilausvahvistus. Tilaaja on velvoitettu tarkistamaan tilausvahvistuksen ja korjaamaan siinä esiintyvät mahdolliset virheet ottamalla yhteyttä Wahlmaniin
  • Tilaaja voi tilata verkkokaupan kautta ainoastaan yhden lakin. Mikäli yhdeltä tilaajalta on useampi tilaus, ensimmäinen katsotaan voimassa olevaksi tilaukseksi.
  • E.R. Wahlman Oy sitoutuu toimittamaan verkkoakupasta ostetut lakit AAY:n kanssa sovittuun paikkaan ja AAY:n kanssa sovittuna ajankohtana. Siitä eteen päin lakkien luovuttamisesta tilaajalle vastaa Aalto-yliopiston ylioppilaskunta.
  • Lakit jaetaan luvan saaneille fukseille mahdollisesti järjestettävänä Wappuna. Lakit ovat lisäksi noudettavissa Otakaari 11:n palvelupisteestä äitienpäivän jälkeen.
  • Lakit on Wapun jälkeen noudettavissa 31.5.2022 asti Otakaari 11:n palvelupisteestä ja tämän jälkeen ottamalla yhteyttä lakkitilaus@ayy.fi.
  • Lakit tulee noutaa 30.11.2022 mennessä ellei tilaaja ole sopinut muuta ylioppilaskunnan kanssa.
  • Jos lakkeja ei ole noudettu 30.11.2022 päivään mennessä, siirtyy lakkien omistusoikeus AYY:lle, ellei tilaajan kanssa olla muuta sovittu. AYY ei ole tämän jälkeen enää velvollinen säilyttämään tai välittämään kyseisiä lakkeja.
  • AYY:n opiskelijamuseokierros tulee olla suoritettuna ennen kuin lakki luovutetaan tilaajalle hakuajankohdasta riippumatta.
  • Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin.

Special beställningsvilkor för Teknologmössa

  • Kunden bekräftar att hens beställningsinformation kan komma att överlämnas till Aalto-universitetets studentkår (senare AUS) för leverans, bearbetning och distribution av mössorna.
  • Mössbeställaren bekräftar att han/hon studerar vid en teknisk utbildning vid Aalto Universitet.
  • Mössbeställaren bekräftar att han/hon är förstaårsstuderande.
  • TF-mössans beställare bekräftar att han/hon är Teknologföreningens medlem.
  • Mössan är måttbeställd. Beställningen är bindande och kan inte upphävas.
  • En beställningsbekräftelse skickas till beställaren. Beställaren är bunden till att granska beställningen och anmäla om möjliga fel i beställningen. Anmälan ska ske genom email till Wahlman.
  • Mössbeställaren kan via systemet beställa endast en mössa. Ifall beställaren har flera beställningar anses den första beställningen vara den bindande.
  • E.R. Wahlman Oy levererar TF-teknologimössorna som är köpta från webbutiken till AUS och AUS ansvarar för att överlämna mössorna till kunderna.
  • Mössorna delas ut vid den möjliga Wahlborg till de phuxar som fått hinderlöshetsintyg. Mössorna kan dessutom avhämtas från Otsvängen 11:s servicepunkt efter morsdagen.
  • Runda i Museet för studerandekultur måste vara avlagt före mössan överräcks till beställaren, oberoende om avhämtningstillfälle.
  • Mössan kan hämtas från Otsvängen 11:s servicepunkt fram till 31.5.2022 vartefter man kan hämta den genom att vara i kontakt med lakkitilaus@ayy.fi.
  • Mössan måste avhämtas före 30.11.2022, ifall inte beställaren har kommit överens något annat med studentkåren.
  • Om mössorna inte är avhämtade senast den 30 november 2022 övergår äganderätten för mössorna till AUS, om inte annat avtalats med kunden. Därefter är AUS inte längre skyldigt att behålla eller dela ut dessa mössor.
  • -Vi håller rättigheterna till prisändringar.

Special conditions for teekkari cap

  • The customer confirms that their order information may be handed over to the Aalto University Student Union (later AYY) for the delivery, processing and distribution of caps
  • The customer confirms that he/she is a student for a technical degree at Aalto University.
  • The customer confirms that he/she is a first year student.
  • The customer of a TF model confirms that he/she is a member of Teknologföreningen. The caps come with a specific lining and a larger cockade.
  • The cap is tailor made, hence the order is binding and cannot be cancelled.
  • An order confirmation is sent to the customer after placing the order. The customer is required to check the order confirmation and correct the possible mistakes by contacting Wahlman.
  • Only one cap can be ordered using the order form. If there are multiple orders from the same customer, the first order is valid.
  • E.R. Wahlman Oy delivers the Teekkari caps wich are bought from the online shop to AYY and AYY is responsible fot handing them over to customers.
  • The caps will be handed to eligible freshmen in the end of April. Caps are also available at the AYY Otaniemi Service Desk after Mother’s Day.
  • Please note that in order to get your cap in the end of April, you have to earn points to your freshmen pass. Contact your guild’s freshmen captain or master of international affairs for more information.
  • Please note that in order to get your cap, you have to have visited the The Museum of Student Life regardless of the date, when you are picking up your cap.
  • The caps are available for picking up until 31.5.2022 at AYY Otaniemi Service Desk. After that you have to contact lakkitilaus@ayy.fi.
  • The ordered cap must be picked up by 30.11.2022. Unless the customer has not agreed on different conditions with the Student Union.
  • If the caps have not been collected by 30 November 2022, the ownership of the caps will be transferred o AYY, unless otherwise agreed with the customer. After that, AYY is no longer obligated to store or distribute those particular caps.
  • Right to price alterations is reserved.

Kunnioittaen E.R. Wahlman Oy